Alla inlägg under december 2011

Av Doris - 24 december 2011 10:04



 




GOD JUL  vill jag önska er!


 
Av Doris - 19 december 2011 09:45

Jag har blivet lite sämre igen på att blogga, jag har min blogglista, men jag ligger lite efter med den. Har just nu mycket att stå i med skola och inför jul. Men efter onsdag ska det lugna ned sig lite och jag ska försöka komma igång med mitt skrivande igen ordentligt.

Av Doris - 19 december 2011 07:52


Så var det måndag igen då. Vilket betyder vägningsdag. Vågen visade på - 0,4 kg sedan förra veckan. Inte så mycket, men det går åt rätt håll iallafall. Jag hade som mål att gå ned 45 kg innan jul. Det inser jag nu att det var lite orealistiskt och har inte nått upp till det. går jag inte ned 13 kg denna vecka så kommer jag inte nå det. =) Men jag är glad ändå =)

Jag har kommit på att min kropp är lite av en varannanvecka kropp. Ena veckan rasar jag ned 1-1.5 kg , veckan därpå står jag ofta still, för att sedan rasa ned lite mer veckan därefter. Sån är jag =) 

Av Doris - 14 december 2011 17:15

För det mesta har jag rört mig på tok för lite. Jag är sån att jag bestämmer mig för att motionera, så funkar det ett tag,men så sinar det ut.

Ibland funderar jag på om det är så att jag går utför hårt i början, vilket leder till att jag tröttnar...

De gångerna jag seriöst börjat motionera mer är de gångerna jag bestämt mig för att gå ned ivikt.  Då har jag tränbat på gymmet, tagit raska prommenader, snabba cykelturer, eller tränat hemma både själv och med wii fit och biggest loser.

Men som  sagt, har det inte hållt så länge utan jag går tillbaka till vanliga lata jag. Jag ahr aldrig hållit på med någon idrott eller så på fritiden

Av Doris - 14 december 2011 16:51


Kollade min statistik lite snabbt och insåg att igår ahde jag besöks rekord med hela 28 besökare.  Ja jag vet att många har över 100 besökare om dagen. men jag är ändå glad  =) det är rekord för mig

 
Av Doris - 12 december 2011 20:35

Så var det dax för en uppdatering från mitt bloggschema igen. Jag ligegr lite efter nu efter som jag inte har skrivet på ett par dar.

Mitt förhållande till godis.

Precis som med maten har det varit en tröst, en belöning, men även straff. Godis räknar jag allt som har med socker å chips och så. och bullar och kakor osv.

Jag har ibland tom ätit sötsaker istället för mat.

chips och sånt har aldrig varit min starka sida, jag äter det, men är ingen sån somkan äta hur mycket som helst av det.

Dagens  förhållande till godis är helt klart bättre, jag äter det, men väldigt sparsamt. och äter jag så tar jag två tre bitar oftast,sen är jag nöjd.

jag mår ju dåligt av för mycket socker med, så det ärklart att det är en hjälp, och sötsaker är inte så gott längre

Av Doris - 12 december 2011 10:16



Idag är det ju som vanligt vägningsdag. idag visade vågen på -2.1 kg.  så glad jag blev  =)  Det är belöningen för det stod still förra veckan =)

Av Doris - 10 december 2011 23:47

Jag gör ju inlägg efter lista eller vad man ska säga. Tanken var ju att det skulle komma ett idag, men skaförsöka få till det i morgon istället. Måste sova nu... är heltslut

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards