Alla inlägg den 8 december 2011

Av Doris - 8 december 2011 23:43

Hej och hå, kollade just statistiken,  24 olika besökare ida, rekordet ligger på 25, så om ett par hittar in här närmaste kvarten blir det besöks rekord=)

Av Doris - 8 december 2011 16:07

När vi pratar självkänsla antar jag vi menar min uppfattning om mig själv oche den jag är. Alltså inte det jag presterar.

Detta med självkänsla är klurigt, och för mig har det nog pendlat endel. Mest har jag haft en dålig självkänsla, men ibland kommer ljuspunkter då jag tycker att jag ändå är rätt okej.

Fast mesta dels har jag inte tyckt om mig själv. Jag har skämts mycket över den jag är. Sett mig själv som en sämre människa osv. Det gör jag fortfarande, men inte i samma utsträckning som för några år sedan.

Jag blandar lätt ihop självkänsla och självförtroende.

Min vikt har gjort att jag sett på mig själv som en sämre människa. Fast jag ser inte andra överviktiga som sämre människor.
Och lite andra grejer i livet som gjort mig till en människa med lite halvkass självkänsla,  som jag inte skriver på en blogg. Nog för att jag lämnar utmig själv här, men det finns vissa gränser.

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards