Alla inlägg under april 2013

Av Doris - 2 april 2013 07:54

Nu har det just vart påskhelg. Jag vigde min helg till att åka som sjuksköterska och ledare på ett ungdomsläger med runt 170 deltagare. Det är inget som jag ångrar. även om det betyder jag får jobba mycket både veckan innan och veckan efter så är det värt det. Jag har under denna helg fått inspiration till att göra flera saker. En av dem är att gå ned de där kilona så jag blir nöjd. Nej jag behöver inte va pinnsmal men jag vill kunna vara nöjd med min kropp och det är barar jag som kan fixa det. Så nu är jag grymt motiverad till att skärpa min kosthållning mer och framförallt. börja förbränna mer genom fysisk aktivitet. Att börja på gym vore trevligt. men det vågar jag inte och har inte hittat något som verkar okej för mig. Så det blir crosstrainer. promenader . hemmaträning på olika sätt. Under lägret gick vi rätt mkt. ca en mil om Dan. Ja det känns i benen. men det hjälpte mig att faktiskt komma igång . så nu är det bara att fortsätta. Härligt känns det. Nog för jag vet det kommer va en kamp. men jag ser framemot att faktiskt komma ner lite till. Det skulle ge frid i mitt hjärta .

En annan sak är att röja upp här hemma. Jag har saker jag varken behöver eller använder. det är nu dax att sälja och skänka. Då blir det ju även lättare att hålla i ordning .

Ja det var två av grejerna. finns ett par till men det tar vi en annan dag.

Är trött efter lägret och ska försöka sova lite till nu innan jobbet kallar

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards