Alla inlägg under september 2012

Av Doris - 26 september 2012 21:26

För tusende gången är jag nu igen tillbaka och ahr tänkt börja blogga lite mer flitigt än innan. Får se om det funkar, ni får väl tjata på mig =)


Vad har hänt sen sist??
- Jag har slutat på mitt jobb och flyttat till en annan stad. Här är det just nu anställningsstopp inom landstinget. Men skam den som ger sig, jag fortsätter söka med ljus och lykta för att hitta ett jobb.

Jag är inskriven på arbetsförmedlingen och de är ju såååå trevliga . Massa krav, men inte får jag någon ersättning för det... man ska ha jobbat minst 6 månadert innan samt varit med i a-kassan 12 månader för att få a-kassa... så hur de tänkt jag ska försörja mig vet jag inte. Jag söker alla jobb jag hittar, men har ännu inte hört något från någon. Men är väl som med triss. Plötsligt händer det.


Flyttade för en vecka sen och börjar komma iordning i lägenheten, bilder kommer så småningom när jag fått ordning lite mer,just nu sitter jag på golvet i vardagsrummet, soffan kommer i morgon, det ser jag fram emot.

Nu ska jag krypa ned å sova, Men på återseende !!

Av Doris - 12 september 2012 19:01

idag var det dax för sista dagen på jobbet. Tufft med avsked från de man fått en bättre relation med. Kommer sakna några stycken grymt mycket.

Så nu är det dags för nya äventyr. Vart jag hamnar vet jag inte. men det får tiden utvisa.

Av Doris - 5 september 2012 09:31

Livet rullar på. Jag ska strax flytta så dagarna går åt till att packa och träffa vänner. när jag inte jobbar klart. Tänk vad sakta det går att packa. känns inte som jag kommer någonstans. Men varje sak som görs gör ju att jag är ett steg närmare målet.

Extrem trötthet har jag oxå just nu. Gissar det hör samma med alla förändringar och den psykiskapåfrestningen det innebär för mig.

Jag kan inte riktigt hantera situationen och den ångest som blir. Jag har mina knep. Men ibland går det ändå åt skogen. och jag skäms för att mina riktiga vänner får lida för det. Känner mig som en idiot och folk får fel bild av mig. Det känns jobbigt. För nu för tiden är jag ju typ frisk. om man ska prata i termer om friskt och sjuk. . Men när jag inte kan hantera situationen beter jag mig fel. Försöker skärpa mig.

Hur som skäms jag massa.

Inget jobb än på det nya stället. Men oroar mig inte så mycket för det. det kommer ordna sig .


Nä ska väl ned och hämta den reträtten i tvättstugan och sen fortsätta inför flytten passet

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards