Alla inlägg under oktober 2012

Av Doris - 13 oktober 2012 10:29

..... Detta med alkohol är lustigt men lite farligt med. Man kan dricka endel . blir full men ganska snabbt bli piggare eller vad man ska säga....

Det är ju bra om man dricker för mkt någon gång. men tänker det är lite farligt med.

Jag dricker väldigt sällan. Men jag funderar ändå på det. Måste vara lättare att fastna i ett beroende när det är så... Humm

Vet inte om det är så för alla gastricopererade. men jag vet iallafall flera som upplever det likadant som jag. snabbt full snabbt nyktrare

Av Doris - 12 oktober 2012 10:40

om 25 min är det dax för arbetsintervju. Jag är jätte nervös. Kom lite väl tidigt med. men bättre tidigt än sent.

Hoppas allt går bra och att om jag vill jobba där att de då vill ha mig. De söker någon med vidareutbildning. Men går även på personlig lämplighet.

de har ju kallat mig till intervju så något intresse borde ju finnas...

usch vad jag är nervös

Av Doris - 11 oktober 2012 15:14

Flyttade till en ny lägenhet för några veckor sen. Jag har svårt att komma igång och få ordning den. Inga tavlor. Bokhyllan ser ut som ett lager ochjagskulle behöva en bokhylla till. Kollar på blocket men hittar inget. sen får jag väl erkänna att jag försöker spara de pengar jag har tills ja får ett jobb. Vet ju inte hur länge det ska dröja.

men har köpt några väggdekorer för ett tag sen och det försöker jag sätta upp nu. Har börjat i hallen och jag är ganska nöjd. Klart bättre än utan iaiallafall.

Av Doris - 10 oktober 2012 15:05

Idag är det en fantastisk fin hösteftermiddag Skövde. solen skiner och inte ett moln så långt ögat kan nå. och då ser jag ändå ganska långt.

Funderar på att åka upp till berget och ta en höstprommenad. Men jag är lite för lat för det.

Jag borde gå hem och äta middag istället. Har inte blivit så mycket mat idag... Men jag skulle behöva städa också. och går jag inte hem så ser jag inte eländet. haha :-)

Av Doris - 9 oktober 2012 14:16

Idag är det tvätta som gäller. Har inte så mycket tvätt och dessutom har vi tre maskiner på mitt nya ställe så det går undan. Sitter och väntar på torktumlarna nu sen är det klart. och det var kl 12 jag började

Har hunnit både laga mat och äta under tiden. ibland kan även jag få upp farten.

Igår fick jag asont i magen. jag varken åt eller drack då så det beror inte på det. känns som en kniv som snurra runt. Det blev bättre men det kommer och går. knasigt är det. Blir det inte bättre får jag väl ringa den nya vårdcentralen.... vilken man nu ska välja. Har inte ens fattat hur man väljer. ja jag är knäpp jag vet.

Vaknade med tandvård med så det äe verkligen en toppen ;-)

Ska inte klaga.

Har fått ett paket på posten. Vet inte vad det är så klart jag är nyfiken på att hämta det. måste bara tvätta klart först. Alltid spännande med paket. Kanske är det bara jag som inte minns. Har beställt en sak. som ska komma om 4 veckor. så det kan det inte vara. Aja får väl se vad det är :-)

Av Doris - 1 oktober 2012 14:22

När jag äter för mycket av saker med socker i mår jag inte så bra. Blir kallsvettig. känns som jag ska svimma. hjärtklappning mm. så jag brukar hålla mig borta från det. framförallt när jag ska jobba. Idag hjälper till extra på pressbyrån när en av personalen är på vårdcentralen. är super törstig och lite lågt blodsocker så jag tar en marsch dricker.... Smart.... nä !!!! Meren som brukar gå bra gick inte bra. att stå i kassan kallsvettig yrslig och mätt är ingen höjdare. Tur det är lite lugnt med kunder just nu

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards