Alla inlägg under juli 2012

Av Doris - 31 juli 2012 15:03

efter att ha vart lat och haft ett rejält uppehåll i mitt tränade har jag idag vart en kort sväng där. tyvärr saknar jag fortfarande tålamod så att stå 40 min på crosstrainern gick inte idag. blev 30 min. sen gav jag upp och försökte mig på att cykla. men tålamodet höll bara 3 min
haha.

nu är det bara att få in det som rutin att gå dit varje dag före eller efter jobbet.

jag gillar styrketräningsmaskinerna så de brukar vara min morot för att göra konditiongrejerna . gör jag inte dem ordentligt så blir det ingen styrketräning. det är en metod som brukar funka för mig :-)

Av Doris - 28 juli 2012 12:44

Den där tvåsiffrigheten jag skrev om var bara en engångsföretelse =(  dagen efter var det tre siffrigt igen och de kändes som jag ville ge upp, Men nu har jag kämpat lite till och nu är två siffrigheten bestående =)

jag jobbar mest hela tden, jobbar och sover. Jag är så trött, så fruktansvärt trött =( alla prover visar bra,men tröttheten består.

Varit på ett års kontroll på Ersta,  den bestod av ett 10 min samtal med dietisten... fick inte ens recept på nya tabletter... så dte var ju snällt, åker till stockholm för att ställa mig på en våg och ta ett blodtryck. Hon tittade inte ens på hälsoenkäten....


när hon frågade hur jag mådde och jag sa dte inte var jtte bra på visa punkter sa hon att jag får höra av mig till vårdcentralen,  Dem har ja ju ringt 4 ggr, 3 av ggrna säger dem att jag ska höra av mig till Ersta istllet och den 4e ggn sa hon att jag ahde ätit för mkt (fast jag ringde kl 8 på morgonen och hade inte ätit vare sig då eller på kvällen innan pga magsmärta) Men nu måste jag ringa VC och få en läkartid å hoppas jag kan få ut nytt recept på tabletterna


ska iväg till jobbet nu. Men sett att bloggen finns som app nu, kanske kan jag ladda ned den å börja blogga lite mer igen. Å då inte bara klagoblogg som idag =)

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards