Alla inlägg under mars 2012

Av Doris - 26 mars 2012 07:00

Det var ett tag sedan jag skrev veckans vikt,  men nu konmer den.  dock har jag tappat bort bilden som brukar vara ihop med denna.

men nu har ned minska lite på vågen igen.  - 2kg från förra veckan =)

insett jag går lite i trappsteg.  går ned.  står stilll går ned. Men jag blir lika orolig varjegång det stannar, för än är jag inte klar.

Av Doris - 25 mars 2012 19:30

i morse när jag ställde mig på den stackars vågen visade det minusresultat. shit vad jag blev glad, trodde det var över ned viktnedgången. ja jag tror det helatiden...

inte tränat på en vecka så tänker det är musklerna som försvinner, snabbt och gjort gick jag ned till gymmet. trännade 1½ timme.  glömde vattenflaskan hemma, men matcho jag trodde jag skulle fixa det ändå,  drack ett par klunkar ur kranen. 
fick för mig att avsluta med 5000m rodd.efterhälften var jag helt slut,men skamden som ger sig.

så skulle jag gå till statoil på vägen hem och köpa den nya callipoglassen,  men blev ingen glass då jag svimmade på ägen. en snäll tjej ringde ambulansen innan jag kvickna till och de kom som ett spett, -blått.  pratade lite med dem, de tog lite blodtryck å saturation å puls och lite annat. sa de ville jag skulle med till sjuikan, inte för ngt var fel utan för jag svimmat,  jag förklarade jag tränat å inte druckit eller ätitit  såmkt innan och under tiden. de förstod, å jag kände den ena killen.  jag behövde inte följa med, men kravet var att de fick köra mig hem  haha och att lova ringa 1177 om jag fortsatte må dåligt.

vilat hela eftermiddagen. jag som skulle plugga och kolla eftervårjacka. 
har kollat endel, men hittar ingen =(



Av Doris - 22 mars 2012 23:58

Livet rullar på. och jag ärkass på att blogga =)
vad hänt sen sist??

-gått ned 0.5 kg
- dragit ut en tand
- tränar fortfarande, men haft några dagars pause pga av tandvärken och att jag drog ut den. men plan är att komma igång igen på lördag
- Jag hittar ingen vårjacka,  antingen är de inte fina,  inte min storlek eller för dyra =(
- jag har just nu ingen matlust, tycker det är skönt då jag hatar vara superhungrig som jag är ibland.  just nu är jag bara törstig, så jag dricker å dricker  - vatten mest, men lite mjölk något glas jos,  fil.   sen äter jag mat med,  ikväll blev det en potatis och lite kött. men mellisarna idag har blivet flytande.

Av Doris - 18 mars 2012 19:37

Idag är det söndag, jag skulle plugga helahelgen, eller nästan iallfall, skulle träffae ne vän igår en stund, och sedan plugga eftermiddagenoch idag. Det blev inget pluggat =( dåligt av mig,  men förmiddagen var jag seg å hade tandvärk,  sen tränade jag lite för att komma igång och av träningen exploderade tandvärken så jag fick så grymt ont och dessutom ont imagen.  så hela eftermiddahen har jag sovit för jag fick ta smärtstillande somjag bli helt trött av, de hjälprte en stund,men nu har jag ont igen.

jag har iallafall tränat idag.  Har tränat okej mkt hela veckan och tänkte det måste juge något utslag på vågen, men nejdå. jag väger samma nu somför 4 veckor sen,  jag har stannathelt enkelt =(  det gör mig ledsen,   bara drygt ett halvår som opad,trodde jag skulle få gåned lite till.  Fast jag går ju inte upp heller så det är ju bra.

maten har inte gått något bra idag,  vill inte äta när jag har ont. men ätit frukost iallfall och druckit vatten, får hoppas allt är bättre i morgon.  borde ringa tandläkarjouren det första jag gör imon så de kan dra ut skiten.  men är så rädd för vad de kommer säga å rädd de ska tycka jag är dålig somharett baota hål. Men iofs när jag ville ta bort tanden tyckte de ju jag skulle vänta.men nu har jag så ont så jag orkar inte vänta mer.

Av Doris - 13 mars 2012 20:47

Jag läst om många som efter sin operation fåront imagen och kräks osv.
jag har haft ont imagen tilloch från,men inget konstat,  idag har jag haft ont i magen, började egentligen igår, och trodde det var träningsvärk efter jag tränat,  Men nu ikväll har jag ännu mer ont,och jag som inte kan kräkas, kräktes som tusan efter kvällsmaten. undrar om det är nu mina komplikationer börjar, som jag kommit väldigt lindrigt ifrån annars.
villinte,  går och lägger mig nu och hoppas det ärbättre imorgon.

har ändå en dålig kväll, så lika br aatt sova

Av Doris - 10 mars 2012 10:47

Igår hände det äntligen, jag köpte ett gymkort, har tänkt länge men inte riktigt vågat ta steget, men nu jäklar!!

jag var nere en kort sväng på gymmet igår, kollade in lokalen provade lite grejer. Var bara jag där, så jag vågade testa lite olika.

idag har jag avrt nere en timme och tränat litemer seriöst.  typ 30 min cykel, 15 min crosstrainer och 15 min roddmaskinen. har aldrig kört rodden innan, men den var riktigt kul.

ovan tränare som jag är så är jag helt slut i kroppen efter den timmen.  men jag ska storröjja hemma resten av dan och försöka avsluta dagen med 30 min cykel eller crosstrainer.  men vi får välse. 
nu tänker ni att jag kommer köra gärnet och sen tröttna, men det är inte min tanke, kommer inte träna 2 ggr om dan, men tänker att är jag sugen ska jag ta chansen liksom. och jag vill förbättrakondisen lite så kommer det bli roligare sen.


veckans vägning har lite försvunnit, beror mest på att jag ökat ett par hekto och inte gått ned ngt och jag skämslite för det. hoppas det börja ticka lite nedåt nu när jag börjar träna

Av Doris - 2 mars 2012 19:38

Jag har varit riktigt usel på att skriva ett bra tag nu.  livet snurrar på och tiden rusar iväg. Haft bekymmer med att jag ökat i vikt,men det har börjat gå ned åt igen, phuu jag blev så rädd. men peppar peppar,man vet aldrig vad somhänder. Men jag skärpt till mig iallfall,  fast i dag ahr jag ätit liite godis, det är dumt, jag skulle ju sluta, men hamnar så lätt där, tur jag ganska fort mår dåligt av det så det inte ärnågramängder.

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards