Alla inlägg under oktober 2011

Av Doris - 31 oktober 2011 23:11

Idag träffade jag psyktanten. Det var fasligt vad fort det gick att få en tid.
Men var nyttigt. Vi la upp en liten plan hur jag ska lösa vissa saker.


Imorgon är det dax för mig att ringa Ersta och prata med dem om mitt magont,  när jag ändå har dem på tråden ska jag fråga om slitsarna och journal. Men huvudsyftet är magontet som inte beror på mensvärk.
Jag har ont i magen precis under bröstbenet, ibland får jag för mig att det är hjärtat, men vet ju det är från magen. Hoppas de har någon bra lösning.  Omeprazol kanske blir lösningen??


jag ska skärpa till mig med mitt sovande, minst 8 timmar/natt.... denna natt började ju inte så bra,  ska upp 7 imon så det blev inga åtta timmar.  men jag la mig vid 22. men kunde inte sova, så jag bloggar lite.

Ska ta tag i mina vitaminer och kalk jag ska äta hela livet. jag slarvar sådant med dem.  måste komma på en strategi för hur jag ska ta dem.

nu ska jag sova iallfall och försöka ta bättre hand om mig i fortsättningen

Av Doris - 31 oktober 2011 22:52

  Lite besviken, vågen visade -0.1 kg denna vecka....men det är bara att kämpa på, kroppen behövde väl vila igen.


Borde börja träna,  men vill fortfarande inte visa mig på ett gym. Men ska börja mina prommenader lite mer igen. Jag var jätte duktig i september, men i oktober blev det lite sämre med det, Men dax att ta tag i det igen!

Av Doris - 30 oktober 2011 18:45

Dagen började mindre bra, allt var motigt och dummade sig.  Mensvärken gör inte humöret bättre heller.


Men efter en tur med en fin vän till maxi. och bara få vara lite så känner jag mig gladare.


jag tror denna op påverkar psyket lite mer än vad jag trodde innan. Visst allt beror inte på open, men jag tror det påverkar endel. iallfall vissa saker

Av Doris - 30 oktober 2011 14:05

Jag är ju egentligen nyligen opererad, men man märker ändå förändringar.

EN stor skillnad mellan före och efter open är detta med mensvärk.
Har fått sån grym mensvärk sen open, och jag tycker det blir värre för varjegång.  inget biter på den.
Dessutom har blödningsmönstret ändrats. 
spännande att se vad kroppen kan hitta på...

Av Doris - 24 oktober 2011 20:33

Idag har jag gjort mat. Det blev en gryta med kött, krossadetomater, creamfraiche , championjoner och oregano. Det blev gott och det blev 5 matlådor med. Det är bra =)

Av Doris - 24 oktober 2011 20:30


idag hade det minskat igen -1,5 från förra veckan, skönt, så jag slapp oroa mig

 
Av Doris - 22 oktober 2011 10:22

Dagarna rullar på. Jag står fortfarande still i vikt. Har försökt äta bättre, men kroppen verkar ha vila nu. Men ja den behöver nog det. Hoppas det kommer igång igen. För jag måste gå ned massa mer.

ja jag oroar mig att det fastnat.

Har börjat röra lite mer på mig igen. Hade en svacka när jag rörde mig dåligt, men nu har jag börjat gå  eller cykla dit jagf ska igen, istället för bussen.

Av Doris - 19 oktober 2011 10:55

Denna vecka har jag gått upp 0.5 kg =( usch avd kass jag känner mig och jag vet inte varför det blivet så. Ätit som vanligt. Såklart blir jag rädd att vikt nedgången är slut nu =(

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards