Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Doris - 1 oktober 2011 12:00

Varjedag är det alltid något jag är sugen på att äta. Idag är det en jättegod mjuk smörgås med goda pålägg. 

För er som inte vet så äter jag inte mjuktbröd, har inte gjort det sedan midsommardagen.
Jag hört att man mår dåligt av mjuktbröd efter en gbp operation, så jag vågar helt enkelt inte. fast iofs finns det mycket amn kan må dåligt av som jag äter med.


Ex alla sötade yoghurtar, jag inser mer och mer att jag inte gillar dem längre, tycker de är för söta. Provar en annan sort och den är med för söt. Jag får väl övergå helt till filmjölk istället.  Bara det att det är smidigt att ha med sig eller köpa en liten yoghurt ibland till mellanmål.


På måndag är det väg dag igen. Jag blir alltid nervös in för dem. Är så rädd att inte ha gått ned något alls.

Det känns som allt kretsar runt viktnedgång. och det gör det ju på sätt och vis. Inte bara det att det blir lägre siffror på vågen, utan även för varje kilo jag går ned , blir det lättare att bära och röra sig. Men även för varje kilo så minskar riskerna för sjukdomar och besvär av fetman.

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards