Alla inlägg den 9 december 2011

Av Doris - 9 december 2011 22:52

Jaha ni... då var det dag för dagens blogginlägg.

Undrar om de menar förhållandet till mat nu eller  förut. Kanske menar de både och...??


Jag har inte haft ett sunt förhållande till mat. Jag har missbrukat maten, inte bara använt den till att få min dagliga näring utan även som tröst, straff , ångesthantering, belöning  osv
Jag har pendlat mellan att äta massa och inte äta alls. Har periodvis använd maten som ett kontrollsätt. Men jag ahr så ofta tappat kontrollen med.

Som  jag skrivet innan har jag tröstätit mycketförut. Men har även använtmaten som straff. att gör jag inte visa saker får jag inte äta, Jag har hanterat min ångest genom att äta, men även ätit när jag vill belöna.
Nu menar jag bara mat, inte godis och så. (för dte kommer nog imorgon om jag minns rätt)

idagsläget har jag ett förbättrat förhållningssätt till mat,  men åker ibland in på de gamla banorna, men helt klart bättre,  väldigt mycket bättre,

fast jag ser maten som ett onödigt ont, man måste ju äta. Fast jag äter det jag behöver och lite till =)

ja jag vet inte vad mer jag ska säga.  Ni måste ju tycka att jag är helt knas av alla mina inlägg

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards