Alla inlägg den 31 december 2011

Av Doris - 31 december 2011 18:00

Ja, idag blev det 3 dagar på en dag,  jag ahr ju slarvat så med blogglistan, så jag försöker skriva ikapp lite =) Kanske trist för er... jag vet inte... men känner jag vill bli klar med blogglistan snart


10 saker du inte visste om mig

Ja detta är ju lite klurigt, många av er som läser vet inte vem jag är och känner mig inte så bra, så då är det lätt, men har ju några vänner som läser med och vad ska jag komma på för 10 saker som ni inte vet??  får tänka lite....


1. Jag kan inte dricka kolsyra

2. Jag vågar inte bada i sjöar eller havet så mycket, för jag är rädd för hajar och gäddor.

3. Om jag hade varit en kille skulle jag hetet Eric

4. När jag var liten ösnakde jag min alltid en syster i julklapp

5.  Jag har en tredjedels socionomutbildning

6. När jag var liten ville jag bli hjärnkirurg

7. Jag har MVG i webdesign från gymnasiet

8. Jag har fuskat på högskoleprovet, dock var det inte då jag fick högst poäng.

9. Jag är sjukligt mörkrädd

10. Jag är otroligt impulsiv, men kan oftast hantera det så det inte märks så mycket


okej, allt var inte nytt för alla, men bättre än inget... och förhoppningsvis var det något nytt för alla

Av Doris - 31 december 2011 15:30

Nej, jag har inga sjukdomar som är kopplat till min övervikt., inte mer än fetma då,... men jag menar förutom det. Jag har inga problem med blodtrycket, hjärtat funkar bra och ingen diabetes.
Fast jag vet ju inte hur det ser ut inuti med artersklerotiska plack och sånt.


Sen har jag haft problem med magen, men beror nog kanske mer på kost och oro än just vikten.


Dåligt självförtroende är ju ingen sjukdom, men det har jag haft, och har, och min vikt är delvis en orsak till det.

Av Doris - 31 december 2011 14:35

Människor som stjälpt.... det är en ganska känslig punkt. Jag kommer inte nämna någon vid namn, och jag tror att människor i bland gör/säger saker de inte menar.

Men jag kan inte minnas att det varit någon som motarbetat mig jättemycket, visst får man kommentarer ibland, men inget annat. Den som stjälpt mest för mig är jag själv. Helt klart.

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards