Alla inlägg den 5 december 2011

Av Doris - 5 december 2011 20:59

Ja... jag har varit överviktig till och från i stortsett hela mitt liv. Eller nja förretsen, tills jag var 5-6år var jag nog normalviktig, men sen ökade det. Mina föräldrar gick viktväktarna ett tag, då gick jag med ned i vikt. Tänk att det faktiskt styrs av vad föräldrarna äter. Alltså jag som barn åt ju samma liksom.


Jag precis som de flesta barn tyckte om godis och redan som liten tjuvåt jag godis ibland. Jag minns en ggn speciellt när jag klev upp på stolen hemma för att at pengar ur min röda plånbok som låg i skåpet och åkte sedan och köpte godis som jag gömde mig bakom ett hus och åt. Minns inte om min bästis var med eller om jag gjorde det ensam.


Jag minns inte vad vi åt när jag avr yngre, men jag ser ju på kort att jag är lite tjockare än de andra och det har sakta men sökert ökat

När jag sedan blev lite äldre(10-12 år) köpte jag godis, kakor och så som jag smög åt. Det var min trygghet och min tröst när allt stormade i mitt liv.
men det är barndomen vi pratar om nu,

Det var aldrig ngn som sa ngt om min vikt förrän jag komtill högstadiet, då påpekade min nya skolsköterska den,


Jag vägrade ofta vara med på gympan, mest för jag skämdes över mig själv.

Av Doris - 5 december 2011 08:22

  

Som vanligt på måndagar är det dags för vägning. Jag vissteinnan vartåt det skulle luta, har tjuvvägt under veckan, och fick en chock en dag när jag låg +1 kg. Nu vet ju alla att vikten pendlar lite från stund till stund för alla människor, men jag blev ändå ledsen såklart.
Men idag när jag vägde mig låg jag + 3 hekto, och det kan jag leva med,  förra veckan fick jag 2 olika svar när jag vägde mig, å jag valde det lägsta av dem (såklart) Men annars hade det vart +- 0 idag.

Idag börjar även mitt skärpa liv,  veckan som gått har jag varit för jäklig...  =(  men nu fram till Jul är det ordning och reda som gäller,  äta på bestämda tider (som det alltid ska vara) Äta rätt saker.
Inget mjuktbröd, lussekatt, skumtomte, eller annat godis. inga pepparkakor osv.
Finns massa annat gott man kan äta,  även om de kräver lite mer jobb.  Jag har inte råd att slösa den lilla plats jag har i magen på onyttigheter.
Finns 2 dagar undantagen kommer kunna ske,  det är på lucia och den ev. glöggkväll med tjejerna,  då kan jag tänka mig en pepparkaka eller två.


Nu måste jag återgå till mitt tenta plugg.

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards