Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Smärta , trötthet och illamående

Av Doris - 17 juli 2011 17:21

Usch och fy hur pissigt jag mått senaste 2 dagarna. detta var jag inte riktigt beredd på. Men såklart blir alt bra sen är det ju heltklart värt detta.


mår illa, vilket leder till att det är svårt att äta, men försöker pilla i mig det jag ska.  försöker hitta mat som jag inte får kväljningar av att se eller känna doften av.  svårt =(


är trött,  kan sova dygnet runt känns det som.  men det är inte så bra heller.  ska försöka mig på en lite promenad i regnet om en stund,  sunt för kropp och själ med lite rörelse och friskluft.


ont gör det i magen.  oxå därför jag sover tror jag för då känner man inte smärtan och illamåendet


kul att se att så många kollar in här.  ska skärpa till mig snart och berätta dels om opdagen och tiden på sjukhus, men även hur livet är nu efter.  men kan nog dröja några dagar, måste pigga på mig, så svårt att koncentrera mig just nu.

 
 
looser

looser

17 juli 2011 18:01

Hej! Hittade precis till din blogg. Ska bli kul att följa dig framöver. Kram

http://anotherlooser.blogg.se

Doris

17 juli 2011 21:53

välkommen

 
Ingen bild

bellan

17 juli 2011 18:55

Hej.
Jag opererades den 6 juli på Ersta. Jag förstår din smärta och ditt illamående :) jag hade det i ca 1 vecka efter operation. Det är viktigt att du försöker följa schemat under flytperioden. Jag insåg att när jag tvingat i mig tex soppan eller yogurten så försvann illamåendet och smärtan och gick det för lång tid mellan målen så kom den tillbaka.

Lycka till! Hoppas du mår bättre snart.

Doris

17 juli 2011 21:52

=) jag följer det som bara den, försöker hitta mat jag inte får kväljningar av.
hur mår du nu??

 
Ingen bild

Anneli

17 juli 2011 21:23

Hej, hittade din blogg via viktop. Såg att du precis genomgått op, hoppas du känner dig bättre snart.
Kämpa på, lyckosparkar från mig.

Doris

17 juli 2011 21:51

tack rara!!

 
Ingen bild

bellan

25 juli 2011 16:00

Hej!
Jag mår jätte bra nu. På onsdag har det gått 3 veckor och den sista veckan har jag knappt känt att jag gjort en operation. Jag äter flytande än och har ännu inte dumpat på något. Börjar bli rejält trött på alla soppor och annat flytande men skall bita ihop, om 1 vecka börjar ju pure´perioden. trodde inte att jag skulle längta så efter pure´mat :)Jag läste just ditt inlägg från dagen då du träffade narkosläkaren m.fl Ha,ha, det hade kunnat varit jag allt var så lika. Jag bodde även på samma hotell :)
Hoppas allt fortsätter bra!

Doris

25 juli 2011 21:06

Vad roligt!! då gör vi samma resa , men jag är en vecka efter bara =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Doris - 14 juni 2015 16:08

Det är så mkt som bubblar i mig just nu. Jag vet inte vart jag ska ta vägen med allt. Idag är jag trött. Tar mig inte ur sängen idag. Bara ligget här. Surfar lite. Läser lite sover lite. Jag känner mig ensammast i världen. ...

Av Doris - 14 juni 2015 13:46

Tiden går och inget blir skrivet i bloggen på år. Tiderna förändras... när jag började skriva var jag en hyfsat frisk tjej som gick ned i vikt efter gbp Nu är jag typ sjuk och önskar jag kunde bli smal. Men medicinerna förstör endel och jag blev ...

Av Doris - 4 november 2014 11:32

Idag har jag inget på programmet så planen är städa och träna. Tyvärr ser det ganska hemsk ut här. Kök å sovrummet är värst. Har städat badrummet hallen o vardagsrummet idag. Bara golven kvar där. Men ska ta tag i dem andra med. Men belönar mig ...

Av Doris - 26 oktober 2014 11:22

Tänker tänker tänker. Jag är inte den man önskar. Försöker anpassa mig så jag fastar i mallen men vad hjälper det att mailen inte är skriven av samma person. Någon har ju helt klart haft en avsikt ned det. Försöker uppnå dina önskemål men jag nå...

Av Doris - 26 oktober 2014 00:55

Tiden går. Jag har håll mig borta från bloggen. Lovade vännerna att när jag flyttade från Norrköping så skulle jag blogga. Men det höll inte. Kanske dags att börja igen nu. Vet inte om nån läser min blogg längre eller ens kommer göra det. Men är j...

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards