Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Doris - 9 januari 2012 14:15

Kläder, Jag gillar kläder, helt klart. Och jag bryr mig om vad jag tar påmig.

Fast som kraftigt överviktig minskar utbudet drastiskt.  Är du inte överviktig gå in på ex Lindex eller kappahl och gå till den storastorlek avdelningen. Titta på kläderna där, känn på materialet. De är inte jätte roliga. Visst det finns endel okej kläder med, men över lag är utbudet inte i min smak. Jag menar varför skulle man vilja klä sig i en spräcklig tung topp bara för man råkar dra storlek 50/52 liksom eller varför skulle man vilja ha resår i sidorna på jeansen för att man är tjock? eller varför ska legginsen vara i något konstigt material? de är de ju inte på den andra avdelningen.


Jag har kämpat mycket med att hitta kläder som är okej förmig.


Nu börjar jag minska i storlek och mina kläder börjar bli på tok förstora, Endel har jag slutat använda, andra fårhänga med några veckor till.  Dels för jag inte riktigt har ekonomi att byta ut hela garderoben på en ggn(dessutom kommer jag väl krympa ur de kläderna med) Men sedan är det lite så att jag kommer inte riktigt i de mindre kläderna heller. men det börjar gå åt rätt håll.

Jag har köpt några nya kläder, jaja okej jag har köpt massa nyakläder, men de flesta kan jag inte ha än. Men några börjar jag komma i, och jag försöker använda dem endel för att helt plötsligt kommer väl demmed vara förstora.

Jag längtar efter när jag gått ned till min vikt och är viktstabil, då ska jag köpa nya fina kläder,  Just nu försöker jag köpa de som är rea på (tur det finns endel okej reakläder)


Jag har endel kläder som är fina som jag inte kan ah längre som jag skulle vilja sälja,  tänkt lägga ut dem på tradera, men jag vet inte riktigt hur man gör.  eller jo lägga ut dem kan jag ju, men detta med vad det ska kosta att skicka dem och sånt.  jag vet inte ens hur man skickar dem, förutom via posten då.  men typ dhl och schenker.  och hur vet jag innan vad det kommer kosta att skicka dem??

Av Doris - 9 januari 2012 13:30



Denna vecka visade vågen -1.2 kg.

jag borde lägga upp mitt diagram som jag gör, därman ser viknedgången. dessvärre sysn min vikt därmed, åden vill jag inte riktkigt gå utmed, även om ni kan räkna ut vad den är liksom.... skäms liksom

 

Presentation

Jag är en tjej som har genomgått en Gastric bypass operation. Och framförallt en stor livs förändring. Denna blogg handlar om mitt liv som operared,men även o min vardag som sjuksköterska

gästbok

Besökare

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Vikt ticker


Ovido - Quiz & Flashcards